1.
Upewnij się, że załadunek przewidziany w misji się zakończył, a obiekty w ładowni są odpowiednio zabezpieczone.
2.
Jeśli w ładowni przewożony jest personel, każdy ma zapięte pasy.
3.
Zamknij drzwi z każdej strony i podnieś rampę. Możesz zostawić jej część wsuniętą.
4.
Na górnym panelu Overhead przełącz zasilanie BATT na pozycję ON.
5.
Przetestuj działanie lampek kontrolnych w kokpicie CAUTION LT – TEST.
6.
Włącz APU na trzecią pozycję START. Gdy APU będzie już działać włącz dolny generator APU na pozycję ON.
7.
Prawa strona Overhead. Włącz system hydrauliczny XFER1 i XFER2 na pozycję ON.
8.
Włącz zapasowe zasilanie B/U PWR systemu FADEC (Full Authority Digital Engine Control).
9.
Włącz system ograniczający dostawanie się zanieczyszczeń do silnika EAPS (Engine Air Particle Separator) – wszystkie cztery przełączniki w dół.
10.
Jeśli przewozisz personel, uruchom na 10 sekund alarm TROOP WARN, informując o zamiarze uruchomienia silników.
11.
Włącz główną pompę paliwa lewego silnika TANK L oraz przepływ paliwa XFED na OPEN.
12.
Przesuń dźwignię ENG COND na 1 GND.
13.
Przesuń starter lewego silnika 1 ENG START na lewą stronę.
14.
Poczekaj na ustabilizowanie się obrotów i temperatur silnika 1.
15.
Włącz główną pompę paliwa prawego silnika TANK R i przesuń dźwignię ENG COND na GND 2.
16.
Przesuń starter silnika na prawą pozycję ENG START 2.
17.
Poczekaj na ustabilizowanie się obrotów i temperatur.
18.
Przesuń dźwignie silników na pozycję FLT – FLIGHT.
19.
Ustaw starter silników na środkową pozycję. Włącz generatory obu silników GEN 1 i GEN 2 na dolną pozycję ON. Wyłącz generator APU, wyłącz APU – na pozycję OFF.
20.
Wyłącz system XFER 1 i XFER 2 na pozycję OFF.
21.
Włącz wszystkie pozostały pompy paliwa.
22.
Włącz system wspomagania sterowania i kontroli lotu AFCS (Advanced Flight Control System) ustawiając przełącznik na BOTH. Zwolnij hamulec parkingowy.
23.
Jeśli będziesz kołował, na cokole Pedestal ustaw STEERING CONTROL SWIVEL na pozycję STEER.
24.
Unieś delikatnie collective i daj cyclic do przodu aż śmigłowiec zacznie się toczyć do przodu. Użyj pedałów do skręcania.
25.
W miejscu startu zablokuj sterowanie kołem. Unieść collective, aż śmigłowiec przejdzie w testowy zawis IGE. Utrzymuj pozycję za pomocą drążka cyclic. Przy dwóch wirnikach nie musisz się martwić nagłym zwrotem śmigłowca w jedną stronę i kontrowaniem pedałami.
26.
Dodaj więcej collective, przesuń cyclic do przodu i przejdź z zawisu w lot do przodu.
27.
Wykonując misje w Afganistanie upewnij się, że jesteś w południowo-zachodniej części kraju – inaczej możesz wylecieć poza mapę w nicość.
28.
W przypadku przedłużającego się oczekiwania na dostawę działającego na swoim komputerze śmigłowca CH-47 Chinook, można skorzystać z odstresowującej opcji zbudowania sobie własnego, trójwymiarowego Chinooka z klocków.