Spis treści:
Niezbędne przyciski
Ustawienia realizmu IFF – George AI
Jak działa identyfikacja „swój – obcy” przez George AI?
Od lata 2022 i udostępnionej wtedy aktualizacji, strzelec sterowany przez sztuczną inteligencję – George AI – może identyfikować wyszukiwane przez siebie cele. Jego skuteczność zależy jednak od ustawień realizmu w edytorze misji oraz mapy F10. AI może zawsze bezbłędnie wskazywać dokładny typ i koalicję wykrytego obiektu, ale może działać też bardzo realistycznie. Wtedy skuteczność rozpoznania celu zależna jest od odległości oraz także od tego, jak ustawiony jest obiekt względem strzelca. Pojazd skierowany bokiem zostanie szybciej zidentyfikowany od tego, który zwrócony jest frontem.
Niezbędne przyciski
- George AI Helper Interface HIDE (ukryj/pokaż interfejs) – LCtrl + V
- George AI Helper Interface UP (w górę) – W
- George AI Helper Interface DOWN (w dół) – S
- George AI Helper Interface RIGHT (w prawo) – D
- George AI Helper Interface LEFT (w lewo) – A
Operowanie głównymi przyciskami kółka rozkazów ma podwójne działanie, zależnie od długości wciskania przycisku:
- short (krótkie wciśnięcie)
- long (przytrzymanie powyżej 0.5 sekundy)
Nowe funkcje związane z identyfikacją:
- George AI Helper Interface UP LONG – przybliżanie obrazu video (dostępne 3 stopnie)
- George AI Helper Interface DOWN LONG – oddalanie obrazu video
- George AI Helper Interface RIGHT LONG – wyświetlanie sojuszniczych jednostek na liście celów
- George AI Helper Interface LEFT LONG – wyłączenie sojuszniczych jednostek na liście celów
Ustawienia realizmu IFF – George AI
1.
Przejdź do ustawień DCS World i zakładki Gameplay. Realizm działania identyfikacji przez George AI jest powiązany z wybraną opcją dla podpisów celów w świecie gry – LABELS. Zależnie od wybranej opcji, George będzie:
- FULL (pełne podpisy) – George zawsze zna koalicję i typ pojazdu
- ABBREVIATED (skrócone) – George zawsze zna koalicję i typ pojazdu
- SYMBOL ONLY (tylko symbol) – George zawsze zna koalicję
- DOT NEUTRAL (kropki) – tryb realistyczny, identyfikacja zależna od kilku czynników
- NO LABELS (brak podpisów) – tryb realistyczny, identyfikacja zależna od kilku czynników
2.
Według instrukcji skuteczność identyfikacji Georga wpływa również na wygląd mapy F10, ale póki co wydaje się to nie działać. Realistycznym ustawieniem na być tutaj FOG of WAR, ale póki co wrogie jednostki nie pojawiają się na mapie po ich wykryciu przez AI.
3.
Niezależnie od ustawień globalnych, twórcy misji mogą regulować skuteczność AI ustawieniem w edytorze misji. Wywołuje się go po zaznaczeniu śmigłowca gracza i menu oznaczonego trzema kropkami oraz AI IFF DETECTION MODE. Dostępne opcje to:
- AUTO – działanie według ustawień globalnych LABELS i F10 MAP
- SIMPLE – automatyczna identyfikacja koalicji i typu pojazdu
- LABELS ONLY – automatyczna identyfikacja koalicji, realistyczna typu pojazdu
- REALISTIC – realistyczna identyfikacja typu pojazdu oraz koalicji
Jak działa identyfikacja „swój – obcy” przez George AI?
Poniższy przykład dotyczy realistycznych ustawień: brak podpisów NO LABELS, FOG of WAR i AI IFF MODE – Realistic. W innych przypadkach identyfikacja jest uproszczona i od razu podaje czy wykryty pojazd to swój, czy wróg.
1.
Testowymi obiektami są cztery czołgi: dwa sojusznicze i dwa wrogie. Jeden jest zwrócony bokiem do strzelca, drugi przodem, co utrudnia identyfikacje konkretnego modelu.
2.
Wywołaj Georga przyciskami LCtrl + V. Zacznij wyszukiwanie celu w miejscu skierowania LOS Reticle wyświetlacza IHADSS wciskając George AI UP – SHORT W).
3.
Nowa lista celów jest bardziej czytelna. Kolory oznaczają kolejno:
- Niebieski – pojazd sojuszniczy
- Żółty – pojazd niezidentyfikowany
- Czerwony – pojazd wrogi
Cele sojusznicze po sekundzie znikną z listy, by uniknąć pomyłki friendly fire. Cel czerwony i żółty to wrogie czołgi T-90. Jeden z nich jest jednak ciągle określony jako „nieznany” – to ten zwrócony przodem do strzelca. George ma wtedy większy problem, by odróżnić typ pojazdu.
4.
Im bliżej do celu, tym skuteczność identyfikacji jest większa. Z ok. 5-6 km George odróżnia już czołgi skierowane przodem do siebie. Wciśnięcie George Interface RIGHT LONG (przytrzymanie A) wyświetla na stałe sojusznicze jednostki. LEFT LONG wyłącza „niebieskie” obiekty.
5.
Wciśnięcie przy aktywnej liście George Interface UP LONG (przytrzymanie W) włącza przybliżenie obrazu video w kokpicie pilota. Możliwy jest trzykrotny zoom. DOWN LONG (przytrzymanie S) oddala obraz.