Procedura Shutdown – poradnik F-16C Viper

1.
Procedura wygaszania wszystkich systemów i wyłączania silnika zaczyna się już po wylądowaniu, w czasie kołowania na miejsce parkingowe. Po wyhamowaniu do prędkości kołowania schowaj hamulce aerodynamiczne.

2.
Zjedź z pasa. Normalnie samoloty zatrzymują się w specjalnych strefach poza pasem, gdzie obsługa przede wszystkim rozbraja wszelkie bomby i pociski, jakie pozostały. Możesz symulować zatrzymanie lub wykonać dalsze czynności podczas kołowania na miejsce parkingowe.

3.
Przede wszystkim zacznij od odłączenia katapulty fotela. Upewnij się, że system przeciwdziałania CMDS i RWR są wyłączone.

4.
Wyłącz system IFF – pozycja OFF.

5.
Wyłącz rurkę Pitota – pozycja OFF.

6.
Wyłącz radar FCR, prawy i lewy hardpoint, wysokościomierz radarowy.

7.
Upewnij się, że światła kołowania Taxi są włączone i podjedź do miejsca parkingowego.

8.
Po zaparkowaniu wyłącz światła kołowania Lights Taxi na OFF i włącz hamulec parkingowy PARKING BRAKE.

9.
Wyłącz HUD-a przekręcając pokrętło SYM.

10.
Wyłącz nawigację, systemy awioniki i dostarczania tlenu SUPPLY na OFF.

11.
Upewnij się, że lampki kontrolne JFS i EPU są wygaszone.

12.
Przesuń przepustnicę na pozycję CUT-OFF wciskając RShift + END.

13.
Obserwuj obroty, aż spadną poniżej 20 % RPM.

14.
Kiedy obroty spadną poniżej 20% RPM możesz wyłączyć zasilanie elektryczne.

15.
Odblokuj kabinę dźwignią „Spider Lever”.

16.
Otwórz kabinę (LCtrl + C).

17.
Wygaś światła i poproś obsługę naziemną o podłożenie blokad.

Ściągnij wersję PDF

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *