Instalacja i Cold Start – poradnik F-22A Raptor

F-22A Raptor to darmowy, nieoficjalny mod autorstwa Grinnelli Designs, który dodaje nieco bardziej nowoczesny samolot do DCS World. Warto jednak mieć na uwadze, że są to głównie wrażenia wizualne i dodanie klimatu bardziej współczesnym scenariuszom. Mod F-22A Raptor w DCS jest zmodyfikowaną wersją F-15C z pakietu Flaming Cliffs 3. Ma standardowy, uproszczony model lotu bez zmiennego wektora ciągu. W odróżnieniu od samolotów FC3, autor postarał się jednak o częściowo klikalny kokpit, w którym można wykonać procedurą Cold Startu.

Spis treści:
Instalacja
Cold Start
Specjalne funkcje na ziemi

UWAGA
Mod Grinnelli F-22A Raptor wymaga do działania zainstalowanego modułu Flaming Cliffs 3 lub samego samolotu F-15C z tego pakietu.

Instalacja moda Grinnelli Designs F-22A Raptor

1.
Wejdź na stronę:
https://fsoutlet.com/f22
Zjedź na sam dół, aż do zwiastuna i belki:
DOWNLOAD THE BEST F-22 MOD EVER.
Kliknij na nią i ściągnij paczkę .ZIP z modem.

2.
Kliknij dwukrotnie na paczkę ZIP o nazwie:
COMMUNITY F-22A MOD VERSION II
W środku będzie folder o takiej samej nazwie. Wejdź do niego, w środku będzie folder F-22A z modem i dopiero to jest ten właściwy.

3.
Wybierz opcję „Kopiuj” na folderze F-22A i wklej go do swojego folderu modów DCS.openbeta w Saved Games. Zwykle lokalizacja wygląda tak:
C:\Users\”Twoje Imię”\Saved Games\DCS.openbeta\Mods\aircraft\

4.
Po uruchomieniu DCS World, F-22A powinien funkcjonować tak jak każdy inny moduł:

UWAGA
Po instalacji będziesz musiał ustawić podstawowe opcje w menu sterowania, by mod reagował na posiadane kontrolery. F-22 korzysta bowiem ze swojej kategorii F-22A i nie działa z domyślnymi kategoriami DCS. W pierwszej kolejności ustaw wszystkie funkcje kontroli lotu:
F-22A PITCH – sterowanie góra, dół (inna funkcja niż domyślna PITCH!!!)
ROLL – Lotki
RUDDER – ster kierunku
THRUST – moc silnika
Szczegółowe instrukcje znajdują się TUTAJ.

Szczególnie ważne jest ustawienie opcji sterowania sterem wysokości PITCH. Musi być on przypisany do funkcji F-22A FCS PITCH, a nie zwykłego PITCH. Tak samo trzeba postąpić w przypadku trymera wybierając opcje FCS TRIM Nose Up/Down oraz hamulcy kołowych zamiast standardowych opcji. Szukajmy linijek F-22 lub FCS.

Źródło: fsoutlet.com

Cold Start

1.
Z przodu po prawej ustaw przełącznik akumulatora Battery na ON.

2.
Po prawej w panelu Electric ustaw przełącznik dodatkowego zasilania APU na uzbrojony ARM, a następnie przytrzymaj go przez chwilę w pozycji START. Po tym automatycznie odskoczy on na ARM.

3.
Działający APU uruchomi lewe monitory MFCD.

4.
Obok APU włącz oba generatory lewy i prawy L i R na pozycję ON.

5.
Kliknij na prawej przepustnicy, by uruchomić prawy silnik.

6.
Monitoruj wskazania prawego silnika. Gdy moc dojdzie do poziomu Idle 67%, włączą się pozostałe monitory.

7.
Kliknij na lewej przepustnicy, by włączyć lewy silnik.

8.
Monitoruj wskazania lewego silnika. Obroty RPM powinny dojść do 67%.

9.
Po prawidłowy rozruchu APU powinno samo się wyłączyć na pozycję OFF. Generatory L i R muszą pozostać na pozycji ON.

10.
Wciśnij Ctrl + C, by zamknąć kabinę.

11.
F-22A przy Cold Starcie ma otwarte luki uzbrojenia. Przed startem trzeba je zamknąć.

12.
Na środkowym ekranie z przekrojem luków kliknij przycisk ekranowy GROUND OVRIDE, by zamknąć luki.

13.
Samolot jest gotowy do startu!

Specjalne funkcje na ziemi

Na głównym, środkowym ekranie możesz zmodyfikować klika rzeczy, by dostosować wygląd F-22A Raptor do swoich upodobań. Kliknij funkcję CONFIG, by przejść do menu w kabinie. Dostępne są następujące opcje:

CANOPY TINT – kolor owiewki: złoty, czarny, przezroczysty
VISOR MIRROR TINT – kolor wizjera pilota
FLOOD COLOR – kolor podświetlenia nocnego kabiny
FAMILY PHOTO – zdjęcie dziewczyny na przednim panelu instrumentów
WINDOW CLING – maskotka Garfielda przyczepiona do owiewki

Opcje te działają wyłącznie na płycie lotniska.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *