HMD Alignment – kalibracja wyświetlacza nahełmowego – poradnik F/A-18C Hornet

Używanie wyświetlacza nahełmowego JHMCS – Joint Helmet Mounted Cueing System – albo w skrócie HMD (Helmet Mounted Display wymaga przed misją odpowiednio dostrojenia z HUD-em. Czynność ta jest wymagana tylko w przypadku rozruchu samolotu w procedurze Cold Start. Gdy misja rozpoczyna się w powietrzu lub na pasie startowy, HMD będzie już automatycznie dostrojony.

Niezbędne przyciski:
TDC Slew – regulacja osi wyświetlacza
Cage/Uncage – potwierdzanie pozycji

1.
Podczas Cold Startu włącz wyświetlacz nahełmowy przekręcają gałkę HMD maksymalnie w prawo na pozycję BRT. Następnie na stronie testów wciśnij przycisk DISPLAYS.

2.
Na stronie wyświetlaczy DISPLAYS wybierz HMD.

3.
Wyświetlacz nahełmowy rozpocznie serię testów pokazując różne obrazy kontrolne.

4.
Gdy symbole zaczną się powtarzać, wciśnij przycisk STOP, by zatrzymać test.

5.
Kliknij środkowy przycisk menu, aż wejdziesz na stronę SUPT. Następnie wybierz opcje celownika nahełmowgo HMD.

6.
Wybierz funkcję dostrajania ALIGN.

7.
Na HUDzie i wyświetlaczu HMD pojawi się duży krzyż.

8.
Należy tak operować kamerą widoku, by krzyż na HMD pokrył się z tym na HUDzie. Wtedy wciskamy przycisk CAGE/UNCAGE przez kilka sekund aż na dole pojawi się ALIGN OK.

9.
Pokrycie krzyży nie musi być idealne, ale jeśli różnice będą zbyt duże pojawi się ALIGN FAIL. Wtedy należy jeszcze raz uurchomić proces dostrajania przyciskiem ALIGN na ekranie MFD.

10.
Przy udanym dostrojeniu dużego krzyża pojawi się dostrajanie dokładne w postaci dwóch mniejszych krzyży. Pierwszy w kolejości jest górny oznaczający oś DX/DY i ruchy celownikiem góra/dół.
Tym razem należy użyć gałki/przycisków TDC SLEW, by zrównać środki górnego krzyża z głównym. Potwierdzamy pozycję krzyża wciskając CAGE/UNCAGE, oraz by przejść do ustawienia dolnego krzyża.

11.
Dolny krzyżyk odpowiada za oś ROLL – ruchy na boki. Jeśli odstaje na bok jak na obrazku, ustawiamy go za pomocą TDC SLEW idealnie na środku dłuższej linii krzyża.

12.
Pozostało już tylko zapisać ustawienia wciskając znowu ALIGN na ekranie MFD.

Ściągnij wersję PDF

One Reply to “HMD Alignment – kalibracja wyświetlacza nahełmowego – poradnik F/A-18C Hornet”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *